12 ЖЫЛДЫК МЕКТЕПТИК БИЛИМ БЕРҮҮ ШАРТТАРЫНДА УЛУТТУК БИЛИМ БЕРҮҮ МОДЕЛИНИН ӨНҮГҮҮСҮНҮН ЖАҢЫ БАГЫТЫ

✅Бүгүн, 2025-жылдын 15-апрелде И. Арабаев атындагы Кыргыз мамлекеттик университетинде «12 жылдык жалпы орто билим берүү системасы: Педагогикалык кадрларды даярдоодо жана реформаларды ишке ашырууда орто жана жогорку кесиптик билим берүү уюмдарынын ролу» деген темада тегерек стол болуп өттү.

🏦Иш-чарага билим берүү тармагындагы улуттук жана эл аралык эксперттер, Кыргызстандагы педагогикалык жогорку окуу жайлардын жана колледждердин жетекчилери, эл аралык уюмдардын өкүлдөрү, ошондой эле Кыргыз Республикасынын Билим берүү жана илим министрлигинин жана анын түзүмдүк бөлүмдөрүнүн жетекчилиги катышты.

♻️Тегерек столдун максаты — өлкөдө жалпы орто билим берүүнүн жаңы 12 жылдык системасына өтүү алкагында орто жана жогорку кесиптик педагогикалык билим берүүнү трансформациялоонун «Жол картасында» көрсөтүлгөн иш-чараларды ишке ашыруунун негизги багыттарын талкуулоо.

🔷Тегерек столду Кыргыз Республикасынын билим берүү жана илим министри Догдуркүл Кендирбаева ачып, өлкөнүн 12 жылдык орто билим берүү системасына өтүшү шартында педагогикалык билим берүүнүн маанисине токтолду: “Бүгүнкү күндө тийиштүү нормативдик документтер, Концепция кабыл алынды. 46 аталыштагы окуу китептери иштелип чыгууда. Мамлекеттик стандарт бекитилип, предметтик стандарттар иштелүүдө.

Бирок эң кыйын маселе — билим берүү системасына мыкты мугалимдерди тартуу. Туура баалоо жана сапаттуу ишке мотивация жаратуу маанилүү. 12 жылдык билим берүүгө өтүүдө эң негизгиси – мугалимдерди ким, эмне үчүн жана кантип даярдай турганы. Педагогикалык стандарттар кантип өзгөрөт? — мына ушул суроолор башкы маселе болуп турат. Ошондуктан сиздерден сунуштарды жана активдүү катышууну күтөбүз. Эми сандык көрсөткүчтөрдөн сапатка өтө турган убакыт келди».

🔻Тегерек столдун катышуучулары жаңы билим берүү парадигмасында жана тез өзгөрүп жаткан дүйнө шартында иштей ала турган жаңы муундагы педагогикалык кадрларды даярдоодо педагогикалык жогорку окуу жайлардын жана колледждердин ролун талкуулашты.

🔶Иш-чаранын алкагында төмөнкү баяндамалар жасалды:

Кыргыз Республикасынын ББИМнин башталгыч кесиптик билим берүү башкармалыгынын башчысы Айнура Исираилованын — Кыргызстандагы педагогикалык билим берүүнүн учурдагы абалы тууралуу баяндамасы;

И. Арабаев атындагы КМУнун билим берүү программаларынын сапатын аккредитациялоо, лицензиялоо жана мониторинг жүргүзүү бөлүмүнүн башчысы Гүлзада Дүйшөбаеванын — билим берүүнү трансформациялоонун «Жол картасы» тууралуу баяндамасы;

📌Эл аралык эксперт д-р Паулюс Лукас Тамошюнастың — Литвадагы STEAM-билим берүү экосистемасында жогорку окуу жайлардын ролу тууралуу баяндамасы;

📌ОшМУнун ректору Кудайберди Гапаралиевич Кожобековдун — 12 жылдык билим берүү шартында педагогикалык кадрларды даярдоо боюнча баяндамасы.

📌Белгилүү болгондой, кесиптик билим берүү окуу жайлары жана педагогикалык багыттагы ЖОЖдор – адам капиталын, экономикалык өсүштүн, социалдык жыргалчылыктын жана өлкөнүн туруктуу өнүгүүсүнүн негизги факторлорунун бирин калыптандырууда негизги ролду ойношот.

🔰Бул контекстте 12 жылдык билим берүүгө өтүү — мектептерге гана эмес, педагогикалык кадрларды даярдоо тутумунун бүтүндөй түзүмүнө жаңы талаптарды жүктөйт.

Өткөрүлгөн тегерек стол мамлекеттик органдар, академиялык коомчулук жана билим берүү практикасы ортосундагы ачык диалог үчүн маанилүү аянтча болду.

***

НОВЫЙ ВЕКТОР РАЗВИТИЯ НАЦИОНАЛЬНОЙ МОДЕЛИ ОБРАЗОВАНИЯ В УСЛОВИЯХ 12-ЛЕТНЕЙ СИСТЕМЫ ШКОЛЬНОГО ОБРАЗОВАНИЯ

Сегодня, 15 апреля, в Кыргызском государственном университете имени И. Арабаева состоялся круглый стол на тему «12-летняя система среднего общего образования: Роль образовательных организаций среднего и высшего профессионального образования в подготовке педагогических кадров и реализации реформ».

Мероприятие собрало национальных, международных экспертов в сфере образования, руководителей педагогических вузов и колледжей Кыргызстана, международных организаций, а также руководство Министерства образования и науки Кыргызской Республики и его структурных подразделений.

Цель круглого стола – обсуждение ключевых направлений реализации мероприятий утверждённой Дорожной карты по трансформации среднего и высшего профессионального педагогического образования в рамках перехода на новую 12-летнюю систему среднего общего образования.

С приветственным словом выступила Министр образования и науки Кыргызской Республики Догдуркул Кендирбаева. Она подчеркнула значимость педагогического образования в контексте перехода страны на 12-летнюю систему среднего общего образования:

“На сегодняшний день приняты нормативные документы, утвержден Концепция. Разрабатываются 46 наименований учебников. Утверждён государственный стандарт, разрабатываются предметные стандарты.

Но самое сложное — это привлечение в систему образования лучших педагогов. Правильное оценивание и создание мотивации для качественной работы. При переходе на 12-летнее обучение важно понять, кого, для чего и главное — как будут готовят педагоги. Как мы изменим педагогические стандарты? — это ключевые вопросы. Поэтому мы ждём от вас предложений и активного участия. Пришло время переходить от количества к качеству”.

Участники круглого стола обсудили роль педагогических вузов и колледжей в подготовке педагогических кадров нового поколения, способных эффективно работать в условиях обновлённой образовательной парадигмы в условиях быстроменяющегося мира.

В рамках мероприятия прозвучали доклады:

• Айнуры Төлөбаевны Исираиловой – начальника Управления высшего, среднего профессионального и послевузовского образования МОН КР – об актуальном состоянии педагогического образования в Кыргызстане;

• Гүлзады Ражаповны Дуйшебаевой – начальника департамента аккредитации, лицензирования и мониторинга качества образовательных программ КГУ им. И. Арабаева – о «Дорожной карте» трансформации образования;

• международного эксперта д-ра Паулюса Лукаса Тамошюнаса – о роли вузов в экосистеме STEAM-образования Литвы;

• Кудайберди Гапаралиевича Кожобекова, ректора ОшГУ – о подготовке педагогических кадров к условиям 12-летнего образования.

Как известно, учебные заведения профессионального образования и вузы педагогического направления играют ключевую роль в формировании человеческого капитала — одного из важнейших факторов экономического роста, социального благополучия и устойчивого развития страны.

В этом контексте переход на 12-летнюю систему общего среднего образования ставит новые задачи не только перед школами, но и перед всей системой подготовки педагогических кадров.

Проведённый круглый стол стал значимой площадкой для открытого диалога между государственными структурами, академическим сообществом и практиками образования.

Прокрутить вверх